news  articles  all
rus на русском ქართულად
Sunday, 23 October 2016


Ex-ambassador of Georgia in Russia is going to protect Georgian mass media

2008-11-07 16:50

Erosi Kitsmarishvili, the former supporter of the Rose Revolution and Mikhail Saakashvili, the ex-ambassador of Georgia in Russia brings new charges against the Georgian president. In the evening air of the Caucassia TV company, in the "Unknown Caucassia" programme ( a joint project of the Utsnobi radio and the Caucassia), he charged him of concentrating control over mass media in his hands.


According to Kitsmarishvili, in 2004 he left the TV Company he had established, the Rustavi 2, but in fact he was forced to yield his shares to the representatives of revolutionary government.

According to Kitsmarishvili, two companies, the Industrial group of Georgia and the Geomedia group own the TV companies: the Rustavi 2 and the Mze. As for the data on the shares of the Rustavi 2 handed a week ago to its present director general, Irakly Chikovany, he claimed that it was a formal action and Chikovany isn't a real owner of the company.

As the ex-ambassador said, 45 per cent of both TV companies' shares belong to the Industrial group of Georgia, constituted by David Bezhuashvili - brother of Gela Bezhuashvili, the Foreign Intwelligence chief and supporter of Saakashvili. As for the 55 per cent, they are owned by some Geomedia group, registered on the Marshal Islands. But the real bearer is the President, Mikhail Saakashvili.

«I'm sure that the shares of this company were kept in Mikhail Saakashvili's private vault, in his office», - Kitsmarishvili said.

According to him, in the present-day situation Georgian mass media feel severe pressing from the side of the authorities, and he personally intends to protect journalists. To achieve this target, he's going to establish a special fund aimed to solve various problems, including mass media freedom and liberation of business from authorities' dominance.

Let us remind that in the days of the Rose Revolution the Rustavi 2 reported much on the rallies of the then opposition - Saakashvili, Burjanadze, Zhvania and their supporters, and after the revolution was called "the TV of a victorious people".

After the revolution Kitsmarishvili sold his shares and left Georgia for a few years. Then he was back, and in recent months he occupied a position of Georgian ambassador in Russia. After the events in August he dissociated himself from Georgian government and brought Saakashvili a number of charges, including the one of engaging Georgia in the war with Russia.


Code for blog
Add: Magnolia Livejournal Reddit Google
Permanent link :
Rambler's Top100
Select spelling error with mouse and press Ctrl+Enters
Система Orphus